Pályafelújítás után gyorsabb és pontosabb vonatközlekedés, pályafelújítás alatt pótlóbuszos közlekedés a Pápa-Csorna vasútvonalon
A Pápa—Csorna vonalon pályafelújítás miatt május 5-től 30-ig a minden vonat helyett pótlóbusz közlekedik. Bár a közút adottságai miatt az autóbuszos menetidő negyedórával hosszabb lesz a vasúti menetrendben foglaltnál, a MÁV-csoport arra törekedett, hogy az indulási és érkezési idők igazodjanak a rendszeres ingázók igényeihez, illetve a hivatalok, közintézmények nyitvatartási idejéhez.
A felújítási munkálatok részeként a szakemberek mintegy 500 elhasználódott talpfát cserélnek ki használt, de jó állapotú betonaljakra és emellett közel 5000 darab sínrögzítő csavar rögzítési pontjának megerősítése is megtörténik. A pályaszerkezet stabilitásának növelése érdekében 24 vasúti kocsinyi zúzottkő kerül elterítésre az ágyazatra, majd a munkálatok zárásaként mintegy 10 kilométer hosszúságban végeznek gépi vágányszabályozást, amely hozzájárul a megfelelő pályageometria kialakításához és a biztonságos közlekedés fenntartásához.
A kivitelezés befejezését követően a felújított vasúti pályaszakaszokon a sebességkorlátozások megszűnnek, így a vonatok gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek. A korszerűsített pályaszerkezet javítja a közlekedésbiztonságot is, valamint hosszú távon hozzájárul a fenntartható és versenyképes vasúti közlekedés megteremtéséhez.
A pótlóbuszok által érintett megállók:
- Csorna, Vasútállomás
- Rábapordány, Községháza
- Egyed, Autóbusz-váróterem
- Szany-Rábaszentandrás, Vasútállomás
- Várkesző, Rába-híd
- Marcaltő, Fő út 75.
- Nemesgörzsöny, Forduló
- Pápa, Vasútállomás
A közúti vonalvezetés miatt a buszok menetideje a teljes vonalon mintegy negyed órával hosszabb a vonatokénál.