Top-3.1.1-15-ve1-2016-00015 fenntartható közlekedésfejlesztés pápán pályázat

Európai Regionális Fejlesztési Alap - Széchenyi2020 logo

A projekt azonosítószáma: TOP-3.1.1-15-VE1-2016-00015
Kedvezményezett: Pápa Város Önkormányzata (8500 Pápa, Fő u. 5.)
Elnyert támogatás összege: 500 000 000 Ft
Támogatási intenzitás: 100 %
Támogató alap: Európai Regionális Fejlesztési Alap
Projekt kezdete: 2017. június 1.
Projekt tervezett befejezése: 2019. szeptember 30.

Projekt tartalma:

Pápa Város Önkormányzata 500 millió forint támogatást nyert el a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Fenntartható települési közlekedésfejlesztés című pályázati kiírásra benyújtott pályázatával. Az elnyert összegből a biztonságosabb közlekedés feltételeit megteremtő és erősítő közlekedésfejlesztési beavatkozások valósulnak meg, a Pápa város közösségi közlekedésének komplex átalakítása, fejlesztése című korábbi KÖZOP-os projekt keretében elkészült koncepció figyelembevételével. A projekt illeszkedik az EU2020 és a Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia fenntartható fejlődésre és közlekedésre vonatkozó célkitűzéseihez.

A projekt célja, a város természeti-domborzati adottságait kihasználva megteremteni a gyalogos- és kerékpárosbarát települést a kerékpárút-hálózat bővítésével és a gyalogos-átkelőhelyek biztonságosabbá tételével. Ezzel a projekt támogatja a szén-dioxid kibocsátás mérséklését, ami hozzájárul az éghajlatváltozás mérsékléséhez.

A projekt 5 beavatkozási pontot érint Pápa városában:

  • Kerékpáros útvonal kialakítása a Pápa Bázisrepülőtérhez

    A HAW (Nehéz légiszállító Ezred) és a NATO Légiszállítást Irányító Ügynökség Pápára településével a Pápa Bázisreptér 2008-ban ismét aktív katonai repülőtérré vált, ahol jelenleg 850 fő magyar honvéd teljesít szolgálatot, a civil munkatársak száma 30-40 fő, a külföldi dolgozók száma pedig megközelíti az 500 főt. Mind a civil, mind a honvéd állomány a személygépkocsi mellett jelentős számban kerékpárral közlekedik a munkahelyére, így a kerékpáros forgalom jelentősen megnövekedett a repülőtérhez vezető közúton, mely egyébként a reptér közúti teherforgalmát is kiszolgálja. A fejlesztési tervek a már most jelentősen megnövekedett teherforgalmat vélhetően tovább növelik. A fejlesztés a biztonságos kerékpáros közlekedés feltételeinek megteremtése érdekében a 8305 számú közúttal párhuzamosan futó, az úttesttől elválasztott kerékpárút építését tűzte ki célul, mely a Vaszari úti vasúti átjárótól a kis forgalmú lakóutcákon (Gém utca, Terv utca, Rét utca, Téglagyári út) keresztül csatlakozik a városi kerékpárút-hálózathoz. Ezen a városi szakaszon az útburkolaton jelöléssel határozzák meg a kerékpárosok közlekedésének helyét. A projekt részeként kialakítják a biztonságos átvezetési pontokat, elvégzik a szükséges forgalom-technikai, infrastrukturális és zöldterület rendezési feladatokat.

  • Körforgalmi csomópont kialakítása a Téglagyári út - Szent István út kereszteződésénél

    A Fő tér forgalmi rendjének átalakításával, jelentős forgalomnövekedés történt a Várkert úton és a Téglagyári út mentén tervezett barnamezős beruházás további forgalomnövekedést fog eredményezni a területen. A közeledés biztonságának javítása érdekében a fejlesztés keretében körforgalom létesül a jelenleg kaotikus Szent István út – Várkert út – Téglagyári út – Győri úti csomópontban a kerékpáros forgalom átvezetésének figyelembevételével. A körforgalom létesítésével az elnyújtott, jelenleg két csomópontból álló rendszert egy biztonságtechnikailag megfelelő, körforgalmú csomóponttá alakítják. Ezzel nő a kereszteződés áteresztő képessége és javul a közlekedés biztonsága. A projektelem megvalósítása során akadálymentes gyalogos-átkelőhelyeket alakítanak ki a csomópontban és korszerűsítik a meglévő kerékpárforgalmi létesítményt: a Győri úti keskeny gyalog-kerékpárutat szabványos kerékpárúttá alakítják, mellette pedig járdát építenek a gyalogos és kerékpáros forgalom szétválasztására.

  • Gyalogos-átkelőhelyek építése

    A projektelem elsősorban a városon áthaladó nagy forgalmú, fő közlekedési útvonalak (83, 832, 834) és a városi fő közlekedési csomópontok közlekedésbiztonságának javítása érdekében gyalogos-átkelőhelyek kiépítését tartalmazza. Ennek keretében gyalogos-átkelőhely épül a Batthyány utca-Sárkány utca, a Gyimóti út-Dózsa utca, az Ötödik utca-Nagyváradi utca, az Erkel utca-Munkás utca csomópontoknál, valamint Borsosgyőrön és Tapolcafőn. Az akadálymentes gyalogos-átkelőket az előírásoknak megfelelő közvilágítással látják el, kialakítják az új zebrák és a meglévő járdák közötti összeköttetést, gondoskodnak a csapadékvíz-elvezetésről és a zöldterület rendezéséről.

  • Településkapuk létesítése

    A település bevezető szakaszán kiépítendő forgalomlassító szigetek, úgynevezett településkapuk létesítésének célja, hogy csökkentse a szabálytalan és balesetveszélyes gyors behaladást a városon áthaladó fő közlekedési utak (832, 834) települési határain. A településkapuk létesítésének helye: Pápa-Sárvár főútvonal Sárvár felőli bevezetője (Borsosgyőr elején, a tavaknál), valamint a Veszprémvarsány-Pápa főút 83-as út felőli bevezetője (Somlai út eleje). A településkapuk a gyalogos átkelőhelyekkel hozzájárulnak a sebesség csökkenéséhez, a forgalom biztonságosabbá válásához és a zajszennyeződés mérsékléséhez is.

  • Lámpás forgalomirányítás kialakítása a Somlai utca - Bocsor utca kereszteződésében

    Az elkerülő út felől a 832-es számú főút városi szakasza (Somlai út) nagy teher- és személyforgalmat lebonyolító út, melybe belefut a szintén nagy forgalmú Erkel és Bocsor utca. A 83-as felől érkező járművek a település belterületi szakaszára érkezve jellemzően túllépik a megengedett sebességet. A közlekedési csomópontban kialakítandó forgalomirányító lámpás rendszer célja a kereszteződésben a közlekedésbiztonság javítása, a gyors, szabálytalan áthaladás csökkentése, a forgalmi rend szabályozása és különösen a gyalogos közlekedés biztonságának erősítése, akadálymentessé tétele. A projektelem részeként kialakítják a megépítendő gyalogos-átkelőhely és a meglévő járda közötti összeköttetést, rendezik a zebra közvetlen környezetében a csapadékvíz-elvezetést és a zöldterületeket.

A projekt eredményeként a város nagy forgalmú utcáin biztonságosabbá, szabályozottabbá válik a közlekedés - különös tekintettel a gyalogosokra -, a kerékpárút-hálózat fejlesztésével pedig várhatóan megnő a kerékpárral közlekedők száma, ami hozzájárul a várost érő környezetszennyező hatás mérséklődéséhez.

Térkép

Fenntartható közlekedésfejlesztés Pápán

Megbízási szerződés
Megbízási szerződés
Megbízási szerződés
Megbízási szerződés
Tervezési szerződés
Megbízási szerződés
Tervezési szerződés
Tervezési szerződés
Tervezési szerződés
Tervezési szerződés
Tervezési szerződés
Tervezési szerződés
Tervezési szerződés
Megbízási szerződés
Ingatlanhasznosítási szerződés
Megbízási szerződés
Tervezési szerződés
Megbízási szerződés
Megbízási szerződés
Megbízási szerződés
Megbízási szerződés
Megbízási szerződés
Megbízási szerződés
Vállalkozási szerződés
Vállalkozási szerződés
Vállalkozási szerződés
Vállalkozási szerződés
Vállalkozási szerződés
Vállalkozási szerződés
Megbízási szerződés
Vállalkozási szerződés
Vállalkozási szerződés
Vállalkozási szerződés
Megbízási szerződés
Megbízási szerződés

TOP-3.1.1-15-VE1-2016-00015 - Fenntartható közlekedésfejlesztés Pápán

Loading...
Ez a honlap sütiket (cookie) használ: Testreszabás - Sütik (cookie) kezelése. A sütik elfogadása kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldalunk további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához. Adatkezelés
Ez a honlap sütiket (cookie) használ: Testreszabás - Sütik (cookie) kezelése. A sütik elfogadása kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldalunk további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához. Adatkezelés